Ogrzewanie ekogroszkiem – TAK czy NIE?


Co składa się na jego sukces? Przede wszystkim będzie to rozsądna cena, która zawsze jest niższa od kosztów związanych z zakupem oleju opałowego czy gazu. Kolejną kwestią przemawiającą za wyborem ekogroszku workowanego jest – jak można wywnioskować z nazwy – ekologiczność. Dzięki niskiej zawartości siarki oraz popiołu spełnia normy europejskie i jest kwalifikowany jako surowieć ekologiczny. Jednak finalnie o tym, czy faktycznie tak jest, decyduje Instytut Chemicznej Przeróbki Węgla. Ogrzewanie ekogroszkiem – TAK czy NIE?

 

 

Ekogroszek posiada odpowiednie właściwości fizyko-chemiczne, które zapewniają bezproblemową pracę kotła retortowego z podajnikiem. Wysoka wartość opałowa ekogroszku generuje wygodę ogrzewania domu. Odpowiednia granulacja węgla i brak zanieczyszczeń mechanicznych powodują nieprzerwaną pracę pieca bez zrywania zawleczki ochraniającej podajnik ślimakowy. Niska spiekalność ekogroszku zapewnia znikomą ilość spieków i szlaki. Ważnym parametrem jest także niska zawartość siarki, której nadmiar przyczynia się do powstawania korozji kotła.

 

 

Jak widać powyżej, ekogroszek posiada ogrom zalet, dzięki którym warto wybrać akurat taki materiał ogrzewający. Aby jednak uzyskać całkowitą satysfakcję z użytkowania ekogroszku workowanego, należy zwrócić uwagę na jego parametry. Dobrej jakości ekogroszek powinien mieć: wartość opałową (Q ir) powyżej 24 000 kJ/kg, granulację (uziarnienie) w przedziale 5 - 25 mm, zdolność spiekania wg. metody Rogi RI niższą niż 20, zawartość części niepalnych popiołu poniżej 10%, zawartość siarki poniżej 1%, a także wilgotność nie większą niż 10%. Atutem ekogroszku workowanego jest również gwarancja czystego składowania. Dzięki temu ma się pewność, że nie kupuje się przysłowiowego „kota w worku”.

 

 

Najlepszy i tani ekogroszek workowany na rynku zapewnia firma Opałowy-Skład.

 

Wyświetleń: 1182

0 komentarzy   |   Dodaj własną opinię


Proszę czekać..
Średnia ocena: 5.0/5 (2 głosów oddanych)

Strefa dla Producentów materiałów budowlanych, Dystrybutorów i Agencji PR.

Strefa dla zarejestrowanych składów i hurtowni budowlanych.

Strefa dla Klientów Indywidualnych, Firm Wykonawczych i Transportowych.