2014-09-02 14:14:14 Wynajem powierzchni biurowych – okiem najemcy

Większość inwestorów realizuje projekty „pod klucz” - tak, aby przyszły najemca miał jak najmniej pracy związanej z wykończeniem i wyposażeniem biura.

Co jest najważniejsze dla najemcy? Wynajem powierzchni biurowych – okiem najemcy

Bez względu na to, czy potencjalny najemca szuka pojedynczego biura czy też całego piętra – ważna jest lokalizacja obiektu. Biuro nie musi być umiejscowione w ścisłym centrum miasta, ważne, aby dojazd był prosty i bezproblemowy, a na terenie obiektu (lub w jego pobliżu) znajdował się parking.

Kolejną istotną cechą jest cena – wiadomo, że im dalej od centrum, tym koszty będą niższe. Cena często bywa przeważającym argumentem przy podejmowaniu decyzji o wynajmie, gdyż wiadomo, że do standardowego czynszu dochodzą wszelkie opłaty licznikowe, opłaty za usługi teleinformatycznych oraz koszta przystosowania pomieszczenia do wymogów danej firmy. Zazwyczaj ważna dla najemców jest też infrastruktura teleinformatyczna. Wiadomo, że w obecnych czasach żadna firma nie może funkcjonować bez łączności telefonicznej oraz stałego dostępu do internetu. Jeżeli chodzi o szczegóły usług, jakie najemcy wybierają to zazwyczaj zwracają uwagę na przepustowość łącza, szybkie reakcje na zgłoszoną awarię i dobry serwis usług. Warto też mieć możliwość skorzystania z usług dodatkowych – kontroli bezpieczeństwa danych, możliwości swobodnego organizowania tele czy video konferencji.

Jeżeli chodzi o sposób wykorzystywania wynajętych powierzchni – to zależy od specyfiki branży w jakiej funkcjonuje firma. Dla niektórych przekształcenie powierzchni biurowej w tzw. „open space” jest niezbędna. Dla innych lepszym rozwiązaniem jest podzielenie powierzchni na kilka pokoi, w których będzie miejsce na trzy czy cztery stanowiska pracy. Najemcy również zwracają uwagę na rozmieszczenie ścian działowych, gdyż to w znacznym stopniu determinuje późniejszą organizację przestrzeni.

Pozostałe kwestie

Rozkład, wielkość, jak i możliwość organizacji pomieszczeń socjalnych mają zdecydowanie większe znaczenie dla firm planujących wynajem całego budynku. Przy wynajęciu konkretnego pomieszczenia bądź piętra, zdarza się, że dwie firmy wspólnie podnajmują pomieszczenie socjalne.

Często też najemcy zwracają uwagę na szybkość wind (w wysokich budynkach/wieżowcach). W budynkach o wysokim standardzie przyjętym jest, że czas oczekiwania na windę nie może przekraczać 30 sekund – windy, które jeżdżą ze zwiększoną prędkością muszą spełniać szereg wymogów i norm, zwłaszcza dotyczących bezpieczeństwa.

Podsumowując – wynajmując powierzchnię biurową, najemcy zwracają uwagę na szereg czynników – jednak nie da się zdefiniować jednej „idealnej dla każdego” powierzchni biurowej, gdyż każda firma ma inne standardy, inne wymogi i inne zasady, a co za tym idzie – każda firma szuka nieco innego biura. Dla niektórych decydująca jest dobra lokalizacja i prestiż a dla innych funkcjonalność pomieszczeń i możliwość organizacji przestrzeni biurowej „po swojemu”.

 

Wyświetleń: 1085

Powrót

Strefa dla Producentów materiałów budowlanych, Dystrybutorów i Agencji PR.

Strefa dla zarejestrowanych składów i hurtowni budowlanych.

Strefa dla Klientów Indywidualnych, Firm Wykonawczych i Transportowych.